OVIP Vállalatirányítás Raktárkezelés Számlázás Webshop Szinkron

UNAS webáruház szinkron - hibamentesen az OVIP-pal!

Az OVIP Vállalatirányítási Rendszer és az UNAS Webáruház Szoftver között alapvetően az alábbi szinkronfolyamatok vannak kialakítva:

  • Termékadat szinkron: az OVIP az UNAS felé megküldi a termékek adatait.
  • Készlet szinkron: az OVIP az UNAS felé megküldi a termékek készletadatait.
  • Rendelés szinkron: az OVIP az UNAS-ból letölti a webáruházba beérkezett rendelések adatait, valamint a feldolgozás alatt lévő rendelések státuszváltozásait az OVIP az UNAS-szal szinkronizálni tudja mindkét irányba.

 

Mit kell tudni a termékadatok szinkronjáról?

Először is nagyon fontos tudni, hogy minden egyes terméknél az alábbi adatokat kötelezően meg kell adni ahhoz, hogy a termékadat szinkron hibátlanul működjön:

  • Terméknév, illetve megadható még a Webshop terméknév is, amennyiben a webshopban más a termék neve, mint amilyen néven az az OVIP-ban nyilván van tartva.
  • Cikkszám, amely az UNAS-ban csak az angol ABC kis- és nagybetűit, számokat, valamint a "-" és az "_" karaktereket tartalmazhat, semmilyen más karakter, úgymond szóköz vagy "/" karakter nem megengedett. Az OVIP rendszer az UNAS-szal való szinkron során a cikkszám alapján azonosítja be a termékeket.
  • Kategória. Amennyiben a kategóriaszinkron ki van kapcsolva, abban az esetben arra kell ügyelni, hogy az UNAS-ban a termékek már szerepeljenek, és legyen mindegyiknek beállított kategóriája. Amennyiben egy felhasználó már meglévő terméktörzzsel rendelkezik az UNAS-ban, és a kategóriastruktúrát meg szeretné tartani, akkor karakter pontosan ugyanazt a kategóriastruktúrát kell létrehoznia az OVIP-ban is.
  • Alapár, minden terméknek kell, hogy legyen beállítva legalább az alapára, amely nem 0 Ft.
  • Mennyiségi egység, azaz "db", vagy "darab", esetleg "csomag", stb.

 

A fentieken kívül természetesen az OVIP számos más termékadatot is megküld, úgymint a termékek képeit, webshopban megjelenő rövid és hosszú leírását, a termékek paramétereit, a variánsok alaptermékeit, a hasonló és kiegészítő termékeket, az alternatív kategóriákat, a másodlagos egységeket, valamint a mennyiségi kedvezményeket is.

Nagyon fontos, hogy abban az esetben, ha valaki az OVIP-ból az UNAS felé nem a teljes készletet, hanem csak egy vagy több, de nem az összes raktár készletét szeretné megküldeni, illetve nem az alapárakat szeretné megküldeni a termékekhez, hanem egy külön beállított árlista árait, akkor az OVIP-ban még az első szinkron indulása előtt ezeket be kell állítani Beállítások modul "Webáruház" menüpontjában. A funkciók helyéről szóló képernyőkép erre a linkre kattintva megtekinthető.

A termékadatok szinkronja minden nap hajnalban automatikusan lefut, de a felhasználó is indíthat naponta egyszer egy termékadat szinkront a Beállítások modul "Webáruház" menüpontjában, az adott webáruháznál a "Szinkron log" gombra kattintva, a megjelenő felületen a "setProductXML indítás" gombot megnyomva. A funkció helyéről szóló képernyőkép erre a linkre kattintva tekinthető meg.

Mit kell tudni a készletadatok szinkronjáról?

Az OVIP Vállalatirányítási Rendszer minden óra 26 perckor friss készletadatokat küld az UNAS webáruházak felé. Fontos tudni, hogy az OVIP nem a fizikai készletadatokat küldi meg az UNAS részére, hanem a szabad készlet adatokat, azaz azokat a készletadatokat, amely a még feldolgozás alatt lévő rendelésekben szereplő termékek mellett is rendelkezésre állnak.

Ahhoz, hogy az UNAS Webáruház Szoftver be tudja fogadni az OVIP-tól érkező készletadatokat, az UNAS-ban minden terméknél be kell, hogy kapcsolva legyen a raktárkezelés. Ezért, az UNAS-ban a már meglévő termékeknél ellenőrizni kell, hogy van-e olyan termék, ahol a raktárkészlet kezelés ki van kapcsolva, és ha igen, akkor ezeknél a termékeknél be kell kapcsolni. Az UNAS rendszerben ezt akár egy excel fájl feltöltésével, tömegesen is el lehet végezni. Ezután, az UNAS rendszerben a "Beállítások" menüben, az "Alapbeállítások" menüpontra kattintva, a "Termék" fülön, az "Új termék" szekcióban be kell kapcsolni, hogy az új termékek esetén automatikusan be legyen kapcsolva a raktárkezelés. A funkció helyéről szóló képernyőkép erre a linkre kattintva tekinthető meg.

Abban az esetben, ha napközben új termék kézzel kerül felrögzítésre az OVIP rendszerbe, akkor az új termék rögzítésekor az OVIP automatikusan megküldi az UNAS részére az újonnan felvitt termék adatait. Új termékek tömeges felvitele esetén azonban ez nem történik meg, ennek megfelelően, miután az új termékek tömeges feltöltése befejeződött, akkor el szükséges indítani a felhasználó által naponta egyszer indítható termékadat szinkront. Ennek elmaradása esetén a készletszinkron az új termékek miatt hibára futhat, hiszen az UNAS-ban ezek az új termékek még nem szerepelnek, ezért azokról az UNAS a készletadatokat sem tud fogadni.

Mit kell tudni a rendelések szinkronjáról?

Az OVIP Vállalatirányítási Rendszer az UNAS Webáruház Szoftvertől tízpercenként lekérdezi az újonnan beérkezett rendeléseket. A lekérdezés metódusa az, hogy az OVIP minden olyan rendelést letölt az UNAS rendszerből, amelyeknek a számlázási állapota "Számlázható", majd az OVIP a letöltött rendelések számlázási státuszait az UNAS-ban "Számlázva" státuszra állítja. Ily módon tudja a két rendszer elkülöníteni a még le nem töltött, valamint a már letöltött rendeléseket. Ennek megfelelően, az első szinkron elindítása előtt az UNAS-ban a "Beállítások" menüben, az "Alapbeállítások" menüpontra kattintva, a "Megrendelés" fülön, az "Egyéb adatok" szekcióban be kell állítani, hogy a beérkező rendelések kezdeti számlázási státusza "Számlázható" legyen, továbbá, hogy a speciális fizetési móddal kifizetett rendelések számlázási státusza "Ne változzon". A funkciók helyéről szóló képernyőkép erre a linkre kattintva tekinthető meg.

Javasoljuk továbbá azt is, hogy az első szinkron elindítása előtt az UNAS-ban azoknak a rendeléseknek a számlázási státuszait, amelyeket nem szeretnének letölteni az OVIP-ba, mindenképpen állítsák "Számlázva" státuszra, amennyiben esetleg azok még "Számlázható" státuszban vannak.

Abban az esetben, ha valamilyen okból egy rendelést újból szükséges az OVIP-ba letölteni az UNAS-ból, akkor nem kell mást tenni, mint csak az adott rendelés számlázási státuszát "Számlázható"-ra visszaállítani, és akkor az OVIP a rendelést az UNAS-ból újból letölti.

Arra is van lehetőség, hogy a rendelések szinkronja nem a számlázási státusz, hanem a webshopba való beérkezés időpontja alapján történjen, igény szerint ez is beállítható.

Az OVIP Vállalatirányítási Rendszer és az UNAS Webáruház Szoftver között a megrendelések státuszai is szinkronizálhatóak!

A rendelések feldolgozása során teljesen természetes folyamat, hogy az egyes rendelések státuszai a feldolgozottságtól függően változnak. Természetesen abban az esetben, ha a rendelések feldolgozása az OVIP-ban történik, akkor az OVIP az UNAS felé meg tudja küldeni az egyes rendelések újabb és újabb státuszait is. Továbbá, arra is van lehetőség, hogy amennyiben valaki a rendeléseket az UNAS felületén dolgozza fel, mert például egy külső cégtől fullfillment szolgáltatást vesz igénybe, akkor az OVIP tölti le az UNAS-ból az egyes rendelések újabb és újabb státuszait.

Bármely kérdés, észrevétel esetén készséggel állunk rendelkezésre az OVIP Vállalatirányítási Rendszer Support felületén!

Mivel az OVIP és az UNAS rendszer között az egyes szinkronok nagyon mély és összetett folyamatok, ezért amennyiben Önöknek bármely kérdésük, észrevételük van a szinkronnal kapcsolatban, akkor nyugodtan kérdezzenek bennünket a Support felületünkön, ahol a lehető leghamarabb igyekszünk a kérdéseiket megválaszolni!

Az OVIP Vállalatirányítási Rendszer egy komplett rendszer, amely a gazdasagi élet minden szereplőjének hasznos segítőtársa lehet!

Az OVIP Vállalatirányítási Rendszer nem csak az UNAS webáruházat üzemeltető vállalkozások számára jelent hatékony vállalatirányítási megoldásokat. Az OVIP Rendszer Raktárkezelő és Számlázó programja más kis- és nagykereskedők számára is hatékony készletkezelési és számlázási megoldásokat kínál, az OVIP Munkanyilvántartó programja pedig a szolgáltatóknak nyújthat hatékony segítséget szolgáltatási folyamataik menedzselésében, adminisztrálásában.

Amennyiben Önök még nem használják az OVIP felhőalapú vállalatirányítási rendszerünket, és felkeltettük érdeklődésüket, nyugodtan keressenek bennünket elérhetőségeinken, és igény esetén természetesen ingyenes demófelületet is biztosítunk Önöknek.

Kapcsolati oldalra ezen a linken egyszerűen át tud lépni.

A továbbiakban is jó munkát kívánunk minden Kedves Látogató részére!

Vissza

Nézze meg csomagajánlatainkat vagy kérje ingyenes tájékoztatónkat!

Tetszik az OVIP? Kérje egyből ingyenes próbaverziónkat!

Áraink Kapcsolat Kipróbálom!