OVIP – Online vállalatirányítási rendszer hatékonyságra hangolva!

Cikkgyűjteményünkben hasznos tippeket talál vállalkozása vezetéséhez. Raktárkezeléssel, számlázással, bevételezéssel, leltározással kapcsolatos tudnivalók és egyéb hasznos tanácsok cégeknek, és vállalkozóknak!

Most már jótállási jegyek is nyomtathatóak az OVIP-pal!

Most már jótállási jegyek is nyomtathatóak az OVIP-pal!

A kereskedelmi gyakorlatban sokszor van szükség az értékesített termékek mellé jótállási jegyet is csatolni. Egy új fejlesztésünknek köszönhetően már az OVIP Vállalatirányítási Rendszer Számlázó Programjából közvetlenül is lehet jótállási jegyet nyomtatni! Cikkünkből megtudhatja, hogyan is működik pontosan ez a funkció!

Amit az árlistákról tudni érdemes!

Amit az árlistákról tudni érdemes!

Mennyibe kerül egy termék? Nos, pont ez az a kérdés, amely a gyakorlatban korántsem olyan egyszerűen megválaszolható! Nagyon sok olyan körülmény merülhet fel ugyanis, amely ezt befolyásolja, ilyen lehet például a vásárló személye, illetve, hogy üzletben vagy webshopban vásárol. Cikkünkből megtudhatja, hogy az OVIP Raktárkezelő Programjában az árlisták kezelésével mindez mennyire könnyen és hatékonyan kezelhető!

Termékkészlet - avagy miből mennyi is van pontosan?

Termékkészlet - avagy miből mennyi is van pontosan?

Az, hogy egy adott termékből mennyi van készleten, az első látásra egy nagyon egyszerű kérdésnek tűnik. A valóságban azonban már korántsem ilyen egyszerű, főleg akkor, ha több üzletet, és esetleg ezek mellett még akár webshopot is üzemeltetünk. Cikkünkből megtudhatja, hogy az OVIP Vállalatirányítási Rendszer Raktárkezelő Programja milyen hatékonyan támogatja a készletkezelést!

Beérkező számlák letöltése néhány kattintással!

Beérkező számlák letöltése néhány kattintással!

Egy új fejlesztésünknek köszönhetően az OVIP Vállalatirányítási Rendszer Kiadáskezelő Programja már le tudja tölteni a beérkező számlákat a NAV rendszeréből, így Önnek a kiadások rögzítése mostantól kezdve csak néhány kattintás! Tudjon meg többet erről a funkcióról!

Mit kell tudni a termékvariánsokról?

Mit kell tudni a termékvariánsokról?

A kereskedelemben gyakran előfordul, hogy egy termékből többféle variáció is van, például mert egyféle ruhadarabot több színben és méretben is lehet kapni. Cikkünkből megtudhatja, hogy az OVIP Vállalatirányítási Rendszer Raktárkezelő Programjában hogyan kezelhetőek ezek a fajta termékek!

Szükséges-e a könyvelő részére számlát nyomtatni?

Szükséges-e a könyvelő részére számlát nyomtatni?

Mindig szabály volt, és most is az, hogy a számlákat az elévülési időn belül meg kell őrizni. Ennek a követelménynek eleget téve kialakult az az évtizedes gyakorlat, hogy a kibocsátott számlákból 2-3 példány is nyomtatásra került, egy az ügyfélnek, egy a könyvelőnek, és esetleg még egy saját megőrzés céljából. Vajon azonban a mai világban is szükséges még ezt a gyakorlatot folytatni? Cikkünkből megtudhatja, mikor szükséges kinyomtatni a számlát a könyvelő részére, és mikor nem.

Mitől lesz egy számla e-számla?

Mitől lesz egy számla e-számla?

Az e-számla, azaz az elektronikus számla fogalma közismert a gyakorlati üzleti életben, a pontos definícióját azonban kevesen ismerik. Cikkünkből megtudhatja, hogy mi is pontosan az elektronikus számla, illetve azt is, hogy mindezt hogyan kezelheti az OVIP Vállalatirányítási rendszerben!

Korlátlan számú fénykép és dokumentum rögzíthető a munkákhoz!

Korlátlan számú fénykép és dokumentum rögzíthető a munkákhoz!

Kivitelezőknél, szervizeseknél gyakran előfordul az, hogy egyes munkafolyamatok közbülső fázisait, végső eredményeit hitelt érdemlően dokumentálni kell. Ennek a legkézenfekvőbb és legegyszerűbb megoldása a fényképek készítése. A fényképek tárolása, feldolgozása, munkákhoz való rögzítése azonban további munkát, adminisztrációt igényel. Munkanyilvántartó programunkban azonban mindez könnyedén, gyorsan és hatékonyan kezelhető!

EU-s számla kiállítása pofon egyszerűen

EU-s számla kiállítása pofon egyszerűen

Napjaink globalizálódó üzleti világában egyre gyakrabban merül fel az Európai Unión belüli értékesítés kezelése a számlázás során, és ez már nemcsak a nagyvállalatokat, hanem gyakorlatilag a gazdasági élet bármely szereplőjét érintheti. Az OVIP Online Vállalatirányítási Rendszer Számlázó programjával azonban mindezt egyszerűen, gyorsan és biztonságosan elvégezhetik, tényleg csak néhány kattintással!

Számlák kiegyenlítése - egyszerűen, gyorsan, hatékonyan!

Számlák kiegyenlítése - egyszerűen, gyorsan, hatékonyan!

Az OVIP Vállalatirányítási rendszer Számlázó programjával nem csak számlázni lehet! Rendszerünkben könnyedén nyilvántarthatja kiállított számláinak pénzügyi rendezettségét is, hiszen Számlázó programunkban többféleképpen és könnyedén tudja rögzíteni számláinak kiegyenlítéseit is. Legyen akár bankkivonat, rész- vagy teljes törlesztés, átutalásos számla készpénzes kifizetése, mindezeket egyszerűen, gyorsan és hatékonyan kezelheti Számlázó programunkban!

OVIP tábla vs. Excel

OVIP tábla vs. Excel

Találkozott már OVIP vállalatirányítási rendszerünk raktárkezelő programjának jolly jokerével? Ez pedig nem más, mint az OVIP tábla, amelynek segítségével akár több száz terméket is módosíthat egyszerre! Miért jobb ez a funkciója a raktárkezelő programnak, mint egy Excel tábla? Cikkünkből megtudhatja!

Gyári szám kezelése

Gyári szám kezelése

Ha Önnek is napi szinten kellene kezelnie gyári számot, lekövetnie az adott termékek történetiségét, viszont még nem talált olyan programot, amelyben mindezt egyszerűen, átláthatóan és hatékonyan tudja kivitelezni, akkor most célba ért. OVIP vállalatirányítási rendszerünk online raktárkezelő programjában immáron gyári számok kezelésére is lehetőség van, a már megszokott felhasználóbarát kialakítással, logikus működéssel.

Mindent a NAV bekötésről!

Mindent a NAV bekötésről!

2018. júliusától minden számlázó programnak rendelkeznie kell a NAV bekötés funkcióval, hiszen ha ezzel nem rendelkezik egy számlázó program, akkor nem lehet kiállítani magyar adóalanynak 100 000 Ft ÁFA értéket elérő számlát! OVIP vállalatirányítási rendszerünk számlázó programja is rendelkezik ezzel a funkcióval, sőt mi több, csupán már néhány kattintással elvégezhető az összekötés, mutatjuk hogyan!

Az euró számla rejtelmei: devizás számla kiállítása, szabályai

Az euró számla rejtelmei: devizás számla kiállítása, szabályai

Az Euro-s számla lényegében egy olyan számlabizonylat, melyen a szokásos szállító, vevő, tétel adatokon felül a kiszámlázott cikk vagy szolgáltatás összege nem forintban, hanem Euróban szerepel. Ezen felül persze vannak olyan sajátosságok és előírások, amelyek kifejezetten a devizás számlák kiállítására vonatkoznak, ezeket vesszük végig, illetve mutatjuk milyen egyszerűen lehet kiállítani ilyen típusú számlát az OVIP számlázó programban!

Mi a különbség a szállítólevelezés és számlás bevételezés között?

Mi a különbség a szállítólevelezés és számlás bevételezés között?

A kereskedők életében, főleg a raktárkezelő programban kezelt árumozgatás során, gyakran visszatérő kérdés a szállítólevél és számlás beszerzés megkülönböztetése, és azok dokumentálása. Egy jó vállalatirányítási rendszer segítségével azonban könnyedén kezelhető, sőt átjárható mindkét bizonylattípus. Bemutatjuk a különbséget a szállítólevél és a számlás bevételezés között, valamint, hogy hogyan kezelhető OVIP vállalatirányítási rendszerünkben!

Bevételezésnél használjon árszorzót!

Bevételezésnél használjon árszorzót!

Önnek is fejtörést szokott okozni bevételezésnél az árszámítás? Bízza ránk a kalkulálást, hiszen OVIP vállalatirányítási rendszerünk raktárkezelő programjában az árszorzó funkciót is megtalálhatja, amelynek segítségével könnyen és automatikusan számíthat árakat bevételezésnél!

Számlázási tévhitek: eredeti vagy másolati példány

Számlázási tévhitek: eredeti vagy másolati példány

A számlázó program használata kapcsán már végigjártuk az aláírás, az előlegszámla, fordított áfa és szállítólevél kérdéskörét is, most pedig egy újabb klasszikus számlázó programos dilemmát állítunk a középpontba: fel kell-e tüntetni a számlán, hogy az eredeti vagy másolati példány? Cikkünkből a jogszabályi háttér mellett, a helyes számlakiállítás részletei is kiderülnek!

Mire jó a szállítólevél?

Mire jó a szállítólevél?

Ha rendszeresen használ raktárkezelő programot és számlázót, biztosan találkozott már szállítólevél készítéssel. Habár a szállítólevél külalakban megszólalásig hasonlít a számlához, mégsem vonatkoznak rá a számlázásnál alkalmazott szabályok. Hogy pontosan milyen tartalmai elemei vannak, mikor és hogyan kell szállítólevelet kiállítani, megmutatjuk cikkünkben!

Számlatömb vs. számlázó program

Számlatömb vs. számlázó program

Magyarországon még mindig elterjedt a számlatömb használata, a kézzel kiállított számlák a mai napig visszaköszönnek a mindennapi életben, holott már jó pár éve lehetőség van kiváltani a számlatömböt a sokkal hatékonyabb és gyorsabb számlázó programmal. Miért éri meg váltani? Megmutatjuk a legfontosabb különbségeket, illetve, hogy milyen aktuális jogszabályok vonatkoznak erre a kétfajta számlázási módszerre.

Fordított áfa a számlázó programban

Fordított áfa a számlázó programban

A fordított áfa és adózás egyszerűsítve azt az esetet jelenti, amikor az adót a szolgáltatás igénybe vevője, a vásárló fizeti meg az állam részére. Mikor fordulhat ez elő, és hogyan kell ilyenkor kiállítani a számlát? Megmutatjuk cikkünkben hogyan használható OVIP vállalatirányítási rendszerünk számlázó programjában a fordított ÁFA!

Számlázási tévhitek: helyesbítő vagy sztornó számla? - II. rész

Számlázási tévhitek: helyesbítő vagy sztornó számla? - II. rész

Egy elrontott számla még nem a vég, azonban fontos tudni, hogyan kezeljük, helyesbítő vagy sztornó számlát állítsunk ki javításként? Előző cikkünkben beleástuk magunkat a sztornó számla rejtelmeibe, most megnézzük mikor és hogyan érdemes a módosító, avagy helyesbítő számlát használni egy számlázó programban.

Számlázási tévhitek: helyesbítő vagy sztornó számla? - I. rész

Számlázási tévhitek: helyesbítő vagy sztornó számla? - I. rész

A tapasztalat azt mutatja, hogy aki gyakran számlázik, az bizony gyakorta hibázik is, egy rontott számla azonban még nem a világ vége. Fontos leszögezni, hogy egy már kiállított számlát utólag tilos javítani, ezt sem a jogszabályok, sem a számlázó programok nem engedik. Mit lehet hát tenni olyankor, amikor elrontunk egy számlát? Két lehetőségünk van: vagy módosító (helyesbítő) számlát vagy sztornó számlát állítunk ki. Hogy mikor melyiket használjuk, és hogyan állítsuk ki őket a vállalatirányítási rendszerünk számlázó programjában, megmutatjuk cikkünkben!

Számlázi tévhitek: az előleg számla

Számlázi tévhitek: az előleg számla

A számlázással és számlázó programokkal kapcsolatos tévhitek sorában szintén előkelő helyett foglal el az előlegszámla fogalma és kiállítása körüli rejtélyek. Előleg számla vagy díjbekérő, végszámla kiállítás folyamata, vonatkozó számlázási szabályok? Segítünk tiszta vizet önteni a pohárba, cikkünkben összeszedtünk minden fontos információt az előlegszámláról!

Számlázási tévhitek: az aláírás

Számlázási tévhitek: az aláírás

A mai napig rengeteg tévhit él a köztudatban a számlázással és számlázó programokkal kapcsolatban, ezek közül is a leggyakrabban előforduló az aláírás kérdésköre. Kell-e aláírás a számlára? És pecsét? Íme, a kérdések és a válaszok, csak az OVIP vállalatirányítási rendszer felhasználóinak!

Mit jelent a komissiózás?

Mit jelent a komissiózás?

Raktárkezelő programunk kapcsán írtunk már a raktározási alapelvekről, a FEFO és FIFO elvről, az optimális és minimum készletről, valamint a leltározás fontosságáról. Most tovább mélyítjük a raktárkezelő programmal kapcsolatos ismerteinket és kielemezzük a komissiózás fogalmát is!

Miért létfontosságú a leltározás? - II. rész

Miért létfontosságú a leltározás? - II. rész

Cikkünk első részében elkezdtük elemezni a leltározás fogalmát, és hogy milyen előnyei lehetnek egy leltár programnak egy vállalkozás számára. A folytatásban sem állunk meg, lássunk még több érvet a raktárkezelő- és leltár program mellett!

Miért létfontosságú a leltározás? - I. rész

Miért létfontosságú a leltározás? - I. rész

Ha azon gondolkodik vajon szüksége van-e leltár programra, vagy magára a leltározás folyamatára, mutatunk pár remek érvet, miért is lehet - szó szerint - kifizetődő ez a folyamat Önnek és vállalkozásának. Lássuk az érveket, hogy egy kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásnak miért van szüksége raktárkezelő programra, és azon belül is leltár funkcióra.

Profi szavatosságkezelés a FEFO elv szerint!

Profi szavatosságkezelés a FEFO elv szerint!

De mit is jelent az a FEFO? A FEFO (first expires first out) elv a lejárati dátum vagy fogyaszthatósági/szavatossági határidő szerinti raktárkezelést jelenti, amelyet már OVIP vállalatirányítási rendszerünk raktárkezelő programjában is használhat.

FIFO raktárkezelési alapelv

FIFO raktárkezelési alapelv

A FIFO módszer az angol first in, first out vagyis első be, első ki rövidítése. Az elv szerint az elsőként beérkezett árukészletet kell kiadni elsőként. Még jobban leegyszerűsítve ezt a raktározási metódust: mindig a legrégebben bennlévő készletet használjuk fel először.

Optimális készlet a gyors beszerzésért

Optimális készlet a gyors beszerzésért

Egy jó kereskedő ismeri a termékeit, és azt is tudja miből, mennyinek kell készleten lennie, hogy vásárlóit maradéktalanul kitudja szolgálni. Pontosan ebben lesz segítségére raktárkezelő programunk optimális készlet funkciója!

Mire való a minimum készlet?

Mire való a minimum készlet?

Ha Ön kereskedő, akkor valószínűleg Ön is találkozott már azzal a szituációval, amikor éppen kiszolgálná Partnerét az általa megrendelt mennyiségű áruval, de már nincs raktárkészleten annyi termék! Mi a megoldás? Mutatjuk!

Számla kötelező elemei a speciális esetekben I. rész

Számla kötelező elemei a speciális esetekben I. rész

Vannak olyan speciális esetek is, amelyeknél a korábbiakban taglalt kötelező elemeken felül egyéb, plusz adatokat is fel kell tüntetni, illetve esetfüggően az ÁFA törvény további kötelező tartalmi elemeket is előírhat.

Biztos alapok: a számlázás szabályai és kötelező elemei

Biztos alapok: a számlázás szabályai és kötelező elemei

A számla kötelező adattartalmára vonatkozó előírásokat alapvetően az ÁFA törvény 169. §-a tartalmazza tételesen és részletesen. A hivatalos és jogi szövegkörnyezet viszont bizonyára sokak számára nehezen értelmezhető, ezért mi átfogalmaztuk Önnek érthető, hétköznapi nyelvre.

Nézze meg csomagajánlatainkat vagy kérje ingyenes tájékoztatónkat!

Tetszik az OVIP? Kérje egyből ingyenes próbaverziónkat!

Áraink Kapcsolat Kipróbálom!