OVIP – Online vállalatirányítási rendszer hatékonyságra hangolva!
Érdeklődöm

Gyári szám kezelése

Ha Önnek is napi szinten kellene kezelnie gyári számot, lekövetnie az adott termékek történetiségét, viszont még nem talált olyan programot, amelyben mindezt egyszerűen, átláthatóan és hatékonyan tudja kivitelezni, akkor most célba ért. OVIP vállalatirányítási rendszerünk online raktárkezelő programjában immáron gyári számok kezelésére is lehetőség van, a már megszokott felhasználóbarát kialakítással, logikus működéssel.

Tovább

Mindent a NAV bekötésről!

2018. júliusától minden számlázó programnak rendelkeznie kell a NAV bekötés funkcióval, hiszen ha ezzel nem rendelkezik egy számlázó program, akkor nem lehet kiállítani magyar adóalanynak 100 000 Ft ÁFA értéket elérő számlát! OVIP vállalatirányítási rendszerünk számlázó programja is rendelkezik ezzel a funkcióval, sőt mi több, csupán már néhány kattintással elvégezhető az összekötés, mutatjuk hogyan!

Tovább

Az euró számla rejtelmei: devizás számla kiállítása, szabályai

Az Euro-s számla lényegében egy olyan számlabizonylat, melyen a szokásos szállító, vevő, tétel adatokon felül a kiszámlázott cikk vagy szolgáltatás összege nem forintban, hanem Euróban szerepel. Ezen felül persze vannak olyan sajátosságok és előírások, amelyek kifejezetten a devizás számlák kiállítására vonatkoznak, ezeket vesszük végig, illetve mutatjuk milyen egyszerűen lehet kiállítani ilyen típusú számlát az OVIP számlázó programban!

Tovább

Mi a különbség a szállítólevelezés és számlás bevételezés között?

A kereskedők életében, főleg a raktárkezelő programban kezelt árumozgatás során, gyakran visszatérő kérdés a szállítólevél és számlás beszerzés megkülönböztetése, és azok dokumentálása. Egy jó vállalatirányítási rendszer segítségével azonban könnyedén kezelhető, sőt átjárható mindkét bizonylattípus. Bemutatjuk a különbséget a szállítólevél és a számlás bevételezés között, valamint, hogy hogyan kezelhető OVIP vállalatirányítási rendszerünkben!

Tovább

Bevételezésnél használjon árszorzót!

Önnek is fejtörést szokott okozni bevételezésnél az árszámítás? Bízza ránk a kalkulálást, hiszen OVIP vállalatirányítási rendszerünk raktárkezelő programjában az árszorzó funkciót is megtalálhatja, amelynek segítségével könnyen és automatikusan számíthat árakat bevételezésnél!

Tovább

Számlázási tévhitek: eredeti vagy másolati példány

A számlázó program használata kapcsán már végigjártuk az aláírás, az előlegszámla, fordított áfa és szállítólevél kérdéskörét is, most pedig egy újabb klasszikus számlázó programos dilemmát állítunk a középpontba: fel kell-e tüntetni a számlán, hogy az eredeti vagy másolati példány? Cikkünkből a jogszabályi háttér mellett, a helyes számlakiállítás részletei is kiderülnek!

Tovább

Mire jó a szállítólevél?

Ha rendszeresen használ raktárkezelő programot és számlázót, biztosan találkozott már szállítólevél készítéssel. Habár a szállítólevél külalakban megszólalásig hasonlít a számlához, mégsem vonatkoznak rá a számlázásnál alkalmazott szabályok. Hogy pontosan milyen tartalmai elemei vannak, mikor és hogyan kell szállítólevelet kiállítani, megmutatjuk cikkünkben!

Tovább

Számlatömb vs. számlázó program

Magyarországon még mindig elterjedt a számlatömb használata, a kézzel kiállított számlák a mai napig visszaköszönnek a mindennapi életben, holott már jó pár éve lehetőség van kiváltani a számlatömböt a sokkal hatékonyabb és gyorsabb számlázó programmal. Miért éri meg váltani? Megmutatjuk a legfontosabb különbségeket, illetve, hogy milyen aktuális jogszabályok vonatkoznak erre a kétfajta számlázási módszerre.

Tovább

Fordított áfa a számlázó programban

A fordított áfa és adózás egyszerűsítve azt az esetet jelenti, amikor az adót a szolgáltatás igénybe vevője, a vásárló fizeti meg az állam részére. Mikor fordulhat ez elő, és hogyan kell ilyenkor kiállítani a számlát? Megmutatjuk cikkünkben hogyan használható OVIP vállalatirányítási rendszerünk számlázó programjában a fordított ÁFA!

Tovább

Számlázási tévhitek: helyesbítő vagy sztornó számla? - II. rész

Egy elrontott számla még nem a vég, azonban fontos tudni, hogyan kezeljük, helyesbítő vagy sztornó számlát állítsunk ki javításként? Előző cikkünkben beleástuk magunkat a sztornó számla rejtelmeibe, most megnézzük mikor és hogyan érdemes a módosító, avagy helyesbítő számlát használni egy számlázó programban.

Tovább

Számlázási tévhitek: helyesbítő vagy sztornó számla? - I. rész

A tapasztalat azt mutatja, hogy aki gyakran számlázik, az bizony gyakorta hibázik is, egy rontott számla azonban még nem a világ vége. Fontos leszögezni, hogy egy már kiállított számlát utólag tilos javítani, ezt sem a jogszabályok, sem a számlázó programok nem engedik. Mit lehet hát tenni olyankor, amikor elrontunk egy számlát? Két lehetőségünk van: vagy módosító (helyesbítő) számlát vagy sztornó számlát állítunk ki. Hogy mikor melyiket használjuk, és hogyan állítsuk ki őket a vállalatirányítási rendszerünk számlázó programjában, megmutatjuk cikkünkben!

Tovább

Számlázi tévhitek: az előleg számla

A számlázással és számlázó programokkal kapcsolatos tévhitek sorában szintén előkelő helyett foglal el az előlegszámla fogalma és kiállítása körüli rejtélyek. Előleg számla vagy díjbekérő, végszámla kiállítás folyamata, vonatkozó számlázási szabályok? Segítünk tiszta vizet önteni a pohárba, cikkünkben összeszedtünk minden fontos információt az előlegszámláról!

Tovább

Számlázási tévhitek: az aláírás

A mai napig rengeteg tévhit él a köztudatban a számlázással és számlázó programokkal kapcsolatban, ezek közül is a leggyakrabban előforduló az aláírás kérdésköre. Kell-e aláírás a számlára? És pecsét? Íme, a kérdések és a válaszok, csak az OVIP vállalatirányítási rendszer felhasználóinak!

Tovább

Mit jelent a komissiózás?

Raktárkezelő programunk kapcsán írtunk már a raktározási alapelvekről, a FEFO és FIFO elvről, az optimális és minimum készletről, valamint a leltározás fontosságáról. Most tovább mélyítjük a raktárkezelő programmal kapcsolatos ismerteinket és kielemezzük a komissiózás fogalmát is!

Tovább

Miért létfontosságú a leltározás? - II. rész

Cikkünk első részében elkezdtük elemezni a leltározás fogalmát, és hogy milyen előnyei lehetnek egy leltár programnak egy vállalkozás számára. A folytatásban sem állunk meg, lássunk még több érvet a raktárkezelő- és leltár program mellett!

Tovább

Miért létfontosságú a leltározás? - I. rész

Ha azon gondolkodik vajon szüksége van-e leltár programra, vagy magára a leltározás folyamatára, mutatunk pár remek érvet, miért is lehet - szó szerint - kifizetődő ez a folyamat Önnek és vállalkozásának. Lássuk az érveket, hogy egy kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásnak miért van szüksége raktárkezelő programra, és azon belül is leltár funkcióra.

Tovább

Profi szavatosságkezelés a FEFO elv szerint!

De mit is jelent az a FEFO? A FEFO (first expires first out) elv a lejárati dátum vagy fogyaszthatósági/szavatossági határidő szerinti raktárkezelést jelenti, amelyet már OVIP vállalatirányítási rendszerünk raktárkezelő programjában is használhat.

Tovább

FIFO raktárkezelési alapelv

A FIFO módszer az angol first in, first out vagyis első be, első ki rövidítése. Az elv szerint az elsőként beérkezett árukészletet kell kiadni elsőként. Még jobban leegyszerűsítve ezt a raktározási metódust: mindig a legrégebben bennlévő készletet használjuk fel először.

Tovább

Optimális készlet a gyors beszerzésért

Egy jó kereskedő ismeri a termékeit, és azt is tudja miből, mennyinek kell készleten lennie, hogy vásárlóit maradéktalanul kitudja szolgálni. Pontosan ebben lesz segítségére raktárkezelő programunk optimális készlet funkciója!

Tovább

Mire való a minimum készlet?

Ha Ön kereskedő, akkor valószínűleg Ön is találkozott már azzal a szituációval, amikor éppen kiszolgálná Partnerét az általa megrendelt mennyiségű áruval, de már nincs raktárkészleten annyi termék! Mi a megoldás? Mutatjuk!

Tovább

Számla kötelező elemei a speciális esetekben II. rész

Folytatjuk a cikk első részében elkezdett felsorolást, amely a speciális esetekben szükséges számlakiállítás elemeire vonatkoznak.

Tovább

Számla kötelező elemei a speciális esetekben I. rész

Vannak olyan speciális esetek is, amelyeknél a korábbiakban taglalt kötelező elemeken felül egyéb, plusz adatokat is fel kell tüntetni, illetve esetfüggően az ÁFA törvény további kötelező tartalmi elemeket is előírhat.

Tovább

Biztos alapok: a számlázás szabályai és kötelező elemei

A számla kötelező adattartalmára vonatkozó előírásokat alapvetően az ÁFA törvény 169. §-a tartalmazza tételesen és részletesen. A hivatalos és jogi szövegkörnyezet viszont bizonyára sokak számára nehezen értelmezhető, ezért mi átfogalmaztuk Önnek érthető, hétköznapi nyelvre.

Tovább