A mai napig rengeteg tévhit él a köztudatban a számlázással és számlázó programokkal kapcsolatban, ezek közül is a leggyakrabban előforduló az aláírás kérdésköre. Kell-e aláírás a számlára? És pecsét? Íme, a kérdések és a válaszok, csak az OVIP vállalatirányítási rendszer felhasználóinak!
Sokan a mai napig úgy tudják, hogy a számlák csak pecséttel és aláírással érvényesek, ennek alapjai pedig olyan jogszabályokhoz köthetők, melyek már rég nem hatályosak. Gyakran adódnak ebből konfliktusok is az eladók és a vásárlók között, mert valamelyik fél nincs tisztában azzal, hogy minek is kell szerepelnie egy számlán. Most tiszta vizet öntünk a pohárba!
A számla kötelező adattartalmára vonatkozó jogszabályt (ÁFA törvény 169. §) megtekintve egyből látszik, hogy nem kötelező feltüntetni sem az aláírást, sem a bélyegzőt. Jelenleg tehát nincs olyan jogszabály, ami előírná, hogy a gépi úton kinyomtatott számlákat alá kell írni és le kell pecsételni. Annak érdekében, hogy a kinyomtatott számla hivatalosabbnak tűnjön, el lehet látni aláírással és pecséttel, de a számla ezek nélkül is teljes mértekben érvényes és hiteles.
OVIP-tipp: A számlán a vásárlók adószámának sem kötelező szerepelnie (100.000 Ft-nyi ÁFA-tartalom alatt), azonban jó, ha az eladó tudja azt, hiszen célszerű ellenőriznie partnereit az ügyletek lebonyolítása előtt. Az OVIP vállalatirányítási számlázó programjában egy gombnyomással ellenőrizhető a bevitt adószám helyességét.
Az OVIP vállalatirányítási rendszer számlázó programjával készített számlákon sem szükséges a bélyegző, vagy az aláírás, így gyorsan és könnyedén készíthet számlákat, küldheti ki azokat Ügyfeleinek. Próbálja ki demó verziónkat, győződjön meg saját szemével számlázó programunk egyszerű kezeléséről!
Vissza