OVIP jó tudni – Helyesbítő vagy sztornó számla
Érdeklődöm

A tapasztalat azt mutatja, hogy aki gyakran számlázik, az bizony gyakorta hibázik is, egy rontott számla azonban még nem a világ vége. Fontos leszögezni, hogy egy már kiállított számlát utólag tilos javítani, ezt sem a jogszabályok, sem a számlázó programok nem engedik. Mit lehet hát tenni olyankor, amikor elrontunk egy számlát? Két lehetőségünk van: vagy módosító (helyesbítő) számlát vagy sztornó számlát állítunk ki. Hogy mikor melyiket használjuk, és hogyan állítsuk ki őket a vállalatirányítási rendszerünk számlázó programjában, megmutatjuk cikkünkben!

Mikor, melyiket alkalmazzuk?

1. Egy stornó számla kiállításával az eredeti számlát érvényteleníthetjük, majd kiállíthatunk egy új számlát. Ilyenkor összesen 3 számla keletkezik: rossz számla, rossz számla stornója, jó számla.

2. Egy helyesbítő számla kiállításával korrigálhatjuk az eredeti számlán elvétett hibát vagy pótolhatjuk a lemaradt információkat. Ilyenkor csak kettő számla keletkezik: rossz számla, helyesbítő számla. A két számla csak együtt lesz érvényes, ezért mindkettőt oda kell adni a vevőnek!

Mindent a sztornó számláról

  • - Egy korábban kiállított számlát akkor kell sztornózni, azaz érvényteleníteni, amennyiben teljes mértékben semmisé szeretnénk tenni a korábban kiállított számlát. A számla sztornózása gyakorlatilag egy teljesen új számla kiállítását jelenti, ami tartalmát illetően minden szempontból megegyezik az eredeti számlával, de ellentétes (mínuszos) előjellel kerül kiállításra.
  • - Fontos megjegyezni, hogy a sztornó számla teljesítési dátumának meg kell egyeznie a sztornózni kívánt számla teljesítési dátumával! OVIP vállalatirányítási rendszerünk számlázó programjában a sztornózás lényegében bármikor elvégezhető, akár hetekkel vagy hónapokkal az eredeti számla kiállítása után is, így a sztornó számla kelte természetesen eltérhet a stornózni kívánt számla kelte dátumától.
  • - A sztornó számlában az eredeti számla sorszámára kell hivatkozni, és bár nem kötelező, de ráírhatjuk, hogy milyen okból volt szükség a számla érvénytelenítésére.

 

A leggyakoribb okok, amikor sztornó számlát kell kiállítani:

- garanciális visszavásárlás történik

- meghiúsult fizetés, teljesítés vagy gazdasági esemény lép fel

- tévesen kerül kiállításra a számla (pl. véletlenül számlázás)

 

Ha szükséges, OVIP vállalatirányítási rendszerünk számlázó programjában egy gombnyomással készíthet sztornó számlát! Próbálja ki számlázó programunk mellett többi modulunkat is, köztük a raktárkezelő programot vagy bolti modult! Demó verzióért keressen minket elérhetőségeinken!

 

Vissza